13.4.2
Systém managementu kvality ve službách
Ing. Monika Becková
Ucelený a dobře fungující systém řízení kvality je jedním ze
základních předpokladů úspěšnosti každé organizace, působící v oblasti služeb.
Zvláště v dnešní obtížné době je důležité využít všechny možnosti, zvyšující
konkurenceschopnost organizace a umožňující nejen její přežití, ale i další
rozvoj. Systém managementu takovou možností nepochybně je.
Jak je zřejmé z celé řady jiných kapitol této příručky, pro
navrhování, zavádění, uplatňování, řízení a zlepšování systémů managementu v
organizacích poskytující produkt nehmotný, tedy služby, existují nejrůznější
modely a návody například v podobě směrnic a mezinárodních technických norem.
Připomeňme si některé příklady takových norem použitelných pro oblast systémů
managementu ve službách. Některým z nich se věnují, jak už bylo zmíněno, jiné
části příručky, některým se ještě budeme věnovat v dalším textu.
NahoruPříklady systémových norem
Příklady systémových norem využívaných pro oblast řízení
ve službách
Mezi nejznámější a nejvyužívanější patří např. normy:
-
ISO 9001 Systémy managementu kvality (vhodné pro všechny typy
organizací poskytujících služby; též určená pro účely certifikace).
-
ISO 10006 Směrnice pro management jakosti projektů (zejména pro
poradenské, projektové organizace; není určená pro účely certifikace).
-
ISO 10019 Směrnice pro…