13.3.1
Plánování procesů služeb
Ing. Monika Becková
Co je to služba, neboli jaké jsou její charakteristiky jako
výsledného produktu nabízeného organizací - dodavatelem, už bylo řečeno,
definice procesu je dostatečně upřesněna na jiném místě této příručky, zde si
pouze připomeňme, že:
Proces je soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně
působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy (čl. 3.4.1 ČSN EN ISO
9000:2006). Vstupy z jednoho procesu jsou obvykle výstupy jiných procesů a
naopak. Aby procesy přidávaly hodnotu a jejich výstupy (= produkty) splňovaly
požadavky, které jsme si na ně stanovili, musejí být v organizaci obecně
plánovány a prováděny za řízených podmínek.
Produkt, v tomto případě služba, je tedy výsledek plánovaného a řízeného procesu, v širším smyslu výsledek plánovaného a…