dnes je 24.11.2024

Input:

Návrh cílů, kritérií, cílových hodnot a programů na další období

9.1.2014, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.10.5
Návrh cílů, kritérií, cílových hodnot a programů na další období

Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektiv autorů

Na závěr hodnotící etapy přezkoumání (případně v jiném blízkém termínu) jsou jednotlivým manažerům odpovědným za stanovené oblasti předány návrhy cílů a kritérií. U jednotlivých procesů jsou naplánována měřitelná kritéria a jejich jmenovité hodnoty pro další období (viz následující tabulka). Dále je stanovena perioda pro sledování výsledků a odpovědná funkce za jejich dosažení. Takto navržené cíle jsou předány pro další naplánování zdrojů potřebných k jejich dosažení.

Tab.: Plán kritérií – ukázka

                                     
STRATEGICKÝ PLÁN:
PROCES OBCHOD
Cíl: Zajistit zvýšení obratu.
Kritérium: Předchozí období Další období
275 000 000 Kč 300 000 000 Kč
Perioda pro sledování: 1 měsíc
Odpovídá: Obchodní ředitel
ZDROJE: Předchozí období Udržovací náklady Další období Náklady na změnu
Personál
Technické vybavení
Údržba techniky
Energie
∑ (Kč):
Dne: Stanovil:

Jednotlivé cíle a kritéria lze pojmout jako výstupy (produkty) z procesů, které mají (a musí) sloužit nějakému "internímu“ zákazníkovi. Cíle by měly být naplánovány tak, aby docházelo k synergickým efektům mezi jednotlivými hlavními procesy organizace:

  • obchod (přinášející současné tržby);

  • vývoj (zabezpečující budoucí tržby);

  • produkce (která zajišťuje výstupy z organizace vůči zákazníkovi a spotřebovává obvykle největší množství zdrojů).

Dochází-li k nepochopení vzájemné souvislosti a někdy až k souboji mezi těmito procesy, je ohrožena efektivita celé organizace.

V případě projektově

Nahrávám...
Nahrávám...